woensdag 6 januari 2016

Leren zichtbaar maken met met de kennis over hoe wij leren

Nederlandse vertaling van Visible learning and the science of how we learn
John Hattie, Greory Yates ; met medew. van Anne-Marie Dogger-Stigter
Rotterdam ; Den Haag : Bazalt, 2015. – 424 p. ; tab.
Met lit.opg.
Vert. van: Visible learning and the science of how we learn
ISBN 9789461182135
Uitleg van waarom leren soms zo moeilijk is en in andere gevallen juist zo gemakkelijk is en uiteenzetting van het leren in de belangrijkste principes en strategie├źn. John Hattie bouwt in dit boek voort op de inzichten uit Leren zichtbaar maken. In dit boek koppelen Hattie en Gregory Yates deze inzichten aan de laatste ontwikkelingen vanuit de cognitieve wetenschap. Zo komen ze tot een kader voor het leren in de klas en daarbuiten. Het boek is opgebouwd uit drie delen: Leren in de klas, De basis van het leren (over cognitieve bouwstenen voor kennisverwerving) en Ken uzelf (over vertrouwen en zelfkennis). De uitgave beschikt over interactieve middelen, inclusief zelfstudievragen, suggesties om verder te lezen en links naar relevante filmpjes en websites. Dit boek is bedoeld voor elke leerling, leraar of ouder die wil weten hoe onderzoek naar menselijke leerprocessen kan helpen bij het lesgeven. De resultaten worden gepresenteerd in een model dat bruikbaar is op elk niveau: van kinderopvang en basisonderwijs tot voortgezet/secundair onderwijs, mbo en hoger onderwijs.
Plek in kenniscentrum: Onderwijzen 13110-HATT (JJAN)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen