woensdag 14 september 2016

Wat we kinderen echt kunnen leren : over feiten en fictie in onderwijs

Daniel T. Willingham ; vert. en bew. Door Pedro de Bruyckere
Tielt : Lannoo, 2016. – 220 p.
ISBN 9789401435420
De voortdurende evolutie van pedagogische en onderwijskundige wetenschappen zorgt voor een enorm aanbod aan nieuwe inzichten en mogelijke toepassingen. Dat maakt het voor ouders, onderwijsprofessionals en beleidsmakers moeilijk om te bepalen welke conclusies ze moeten trekken en welk advies te volgen. Alle adviezen lijken gebaseerd op onderzoek, maar de resultaten spreken elkaar vaak tegen. Het boek wil een praktische methode bieden om bewust te leren omgaan met onderwijsonderzoek en -voorschriften. Er worden vier stappen beschreven die ouders, leerkrachten, directie en beleidsmaker kunnen nemen om zo tot keuzes en beslissingen te komen; Stap 1: strip it en flip it, stap 2: trace it, stap 3: analyze it en stap 4: should I do it?
Plek in kenniscentrum: Onderwijsvernieuwing 27110-WILL

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen