donderdag 5 januari 2017

Gepersonaliseerd onderwijs

Afbeeldingsresultaat voor nieuwe mesoThemanummer van De Nieuwe Meso, 2016-04, december:
1.Introductie: gepersonaliseerd onderwijs, Klaas Pit
2.Gepersonaliseerd onderwijs. Een benadering vanuit twee perspectieven, Klaas Pit
3.Leren van de leerlabs, Noud Cornelissen en Milan van Manen
4.Meer maatwerk mogelijk maken in het vmbo, Geesje van Slochteren
5.Aan de slag met onderwijsontwikkeling, Noud Cornelissen
6.Portret 1: Het Stedelijk in Zutphen
7.Portret 2: Ds Pierson College in Den Bosch
8.Portret 3: Farel College in Amersfoort
9.Portret 4: Tabor College locatie d’Ampte in Hoorn
Bij gepersonaliseerd onderwijs wordt het onderwijs zo ingericht dat meer recht wordt gedaan aan de persoonlijke ontwikkeling van de leerlingen. De opgang van gepersonaliseerd onderwijs op dit moment is niet helemaal onbesproken. Vooral de nadruk op individuele leerprocessen en de betekenis die daarbij wordt gehecht aan de rol van de leerling daarin, leidt tot discussie. Hoe wenselijk is de grote focus op de individuele leerling en zijn leerbehoefte in een tijd waarin maatschappelijke cohesie onder druk staat? Onderwijs moet leerlingen ook leren samenwerken en -leven: slaagt geindividualiseerd onderwijs daarin?
Het themanummer staat in SharePoint: Kennis en innovatie > Kenniscentrum > Tijdschriften

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen